SELANGOR- KUOTA 30% RUMAH DIHAPUS - MELAYU BALIK KAMPUNG



Kerajaan PKR Selangor tetap berdegil mahu menghapuskan kuota 30% peruntukan untuk bumiputera sebagai syarat pemaju membina rumah-rumah dinegeri ini.

Usaha ini bertujuan bagi meminggir orang melayu dari memilik rumah terutama dikawasan bandar. Memang benarlah jika rakyat negeri ini mendakwa Pakatan tidak cuba seimbangkan antara rakyat yang tidak mampu dengan mereka yang berada. Kebetulan yang kurang mampu, berpendapatan rendah itu adalah melayu.

Dengan perbuatan curang itu, Melayu semakin lama semakin terhakis dikawasan bandar.Walaupun pembuat keputusan adalah Melayu tetapi mereka sudah murtad melayu beb!.

Dasar 30% itu asalnya disyaratkan kepada pemaju membina rumah kos rendah dan serdahana rendah. Setelah siap dibina, pemaju mestilah menjual rumah-rumah tersebut kepada senarai nama yang ditetapkan oleh kerajaan menerusi pendaftaran rakyat diJabatan perumahan negeri. Jika syarat itu tidak dipenuhi maka kerajaan tidak meluluskan permohonan pembangunan tersebut.

Kerajaan PKR lebih mendengar desakan pemaju supaya tidak diadakan sistem kuota bagi memudahkan mereka  membuat-rumah bernilai tinggi bagi mengaut keuntungan tiada had. Dengan cara itu melayu tidak mampu beli akhirnya berpindah kepinggir bandar.

Tindakan ini bagi menghapus kuasa politik Melayu dikawasan bandar. Usaha dungu ini  telah dilakukan oleh pemimpin BN berkepentingan sebelum ini atas alasan  mengejar pembangunan. Tetapi boleh dikawal lagi. Bila PKR datang menampakkan lagi melayu PKR lagi tolol dan tak boleh Melayu bergantung harap.

Berbagai pihak mendesak supaya tidak diteruskan penghapusan itu, tetapi kerajaan negeri seakan-seakan tidak perduli desakan rakyat (melayu). Bagi terus jerlah pada mereka dan melayu semua balik kampung. Itulah tempat asal melayu. Orang melayu tak boleh duduk dibandar sikit mudah lupa diri asal usulnya.

Pas itu teruslah kempen supaya melayu jangan fikir hal dunia, fikir akhirat jer. Serah jer dunia ini pada orang kafir.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan