HANCUS !. KHALED SELEWENG DUIT RAKYAT UNTUK PKR



SPRM tentu didesak bertindak cepat setelah didedahkan oleh Timbalan Ketua Perhubungan UMNO Selangor DSri Noh Omar tentang salah guna wang rakyat oleh Menteri Besar Incorprated (MBI) sebanyak RM80,500 sebagai bayaran  100 bilik hotel untuk 500 perwakilan PKR ketika sidang  tahunan PKR baru-baru ini. ek..

Jika menunggu sejuk sudah tentu banyak perkara bukti  berubah. Depa yang terdesak akan membuat apa jer cara untuk menutup banyak lobang hingga menjadi ragu. Banyak isu yang tidak dapat dideketengahkan tidak boleh didakwa kerena kelewatan siasatan.ek..

Kepantasan pihak polis bertindak terhadap kes ADUN Sri Muda adalah contoh yang rakyat hargai. Soal salah atau tidak bukan tugas keptusan polis. Ia adalah bidang kuasa mahkamah.

Kes itu sangat jelas , wang kerajaan dibelanjakan untuk parti politik. Jika tidak benar masakan seorang menteri berani membuat kenyataan terbuka. Seorang menteri mesti tahu kesan tindakannya.

Rakyat yakin SPRM tidak pilih bulu terhadap sesiapa jua yang melanggar undang-undang. Kerana undang-undang negara jika dilaksanakan tiada siapa yang kebal beb !.

Jika hari itu SPRM bertindak cepat terhadap aduan pembangkang mengenai Dr Mohd Khair Toyo hingga segera didakwa, maka  adillah jika SPRM bertindak cepat keatas pembangkang bila ada aduan UMNO pula. ek..

Dengan tindakan cepat itu juga akan membantutkan  beberapa rancangan Pakatan untuk menyalahgunakan wang kerajaan dan wang rakyat. Contohnya, mereka berhasrat untuk membiayai kos guaman  untuk ADUN Sri Muda dalam perbicaraan dituduh menghasut.


Gue harap bro ! ek ..k.





Tiada ulasan:

Catat Ulasan