ANTI SAMAN EKOR ALA MESIR DAH BERMULA BEB



Mahfuzzz ..zzzz meroyan diHarakah daily mengenai syarikat Beta Tegap (M) Sdn Bhd dan Comercial Circle (M) Sdn . Bhd mendapat pekej pengswastaan kawalan lalu lintas bagi projek saman ekor.  Hasilnya kutipan saman ekor tiap-tiap 5 juta, 35% kepada syarikat dan 65% kepada kerajaan. Ia berkuat kuasa hari ini  1 Februari 2011 kata Mahfuz...zzz...zzz. ek.

Pakatan Pembangkang telah menubuhkan  NGO  ( agaknya haram) dinamakan Kase,  ( kumpulan anti saman ekor)  Ketua umumnya adalah Mahfuz...zzz...zzz sendiri. 100 ribu risalah anti saman ekor telah dicetak untuk disebarkan keseluruh negara. ek..

Pada 12 Februari nanti satu perhimpunan besar-besaran distadium Bangi dirasmikan oleh AnuWAr AlJubri diakatan gelombang kedua anti saman ekor. Semua pimpinan Fuckatan akan hadir. Lanjutan dari itu nanti akan diadakan jelajah kenegari-negeri untuk menemui 15 juta pemilik kenderaan yang dikenakan saman ekor. mengikut dakwaan Mahfuz..zzz..zzz. ek..

Sebenarnya puak-puak Fuckatan ini sudah kekeringan isu untuk adakan pemberontakan ala reformasi. Dengan adanya pengswastaan saman ekor ini mereka menarik nafas lega dan bertenggek atas isu itu untuk  adakan perhimpunan disana sini bagi menarik perhatian rakyat sekali gus menutup kelamahan mereka yang bersempelet dimerata-rata. ek..

Gue baru inilah dengar ada saman ekor yang diswastakan oleh KDN dan Kementerian Pengangkutan.  Mengapalah dua kementerian ini buka pentas hingga mengkarong pun boleh berlakun. Dah lama dah tak ada projek pengswataan tu beb !. Dasar pengswastaan itu hujung-hujung ini selalu membawa kepada kesan tanggapan moral yang tak berapa manis beb. Ia memudahkan orang prasangka jika melibatkan bisnes syarikat swasta beb !.

Bila kuasa kerajaan terlepas ketangan pihak lain susah beb !. Contohnya DBKL beberapa tahun lepas, swastakan penguatkuasa tarik kereta yang parking tidak mengikut peraturan. Akhirnya timbul kes kereta orang hilang kerana ada puak lain ambil kesempatan menarik kereta. Satu puak,  (syarikat) yang diberi kuasa tarik kereta bawa ke Parking pesalah DBKL diJalan Pekeliling, untuk ditebus oleh tuan punya. Satu pihak secara haram tarik kereta ketempat potong kereta beb !. Akhirnya adalah  juga jadi mangsa. Nasib baik cepat dibatalkan. ek..

Begitu juga 35 %  hasil saman beb !. akhirnya yang bawa slow pun kena saman beb ! sebab nak cepat cukupkan  pekej 5 juta.  Sebab setiap 5 juta duit depa (syarikat) 1.75 juta. Tiba-tiba meletup majoriti rakyat ada kenderaan kena saman,  alamat jadi negara  Mesir dan Tunisia beb !.

Tetapi sebab pembangkang Malaysia ni gelojoh sikit, belum apa-apa dah gempar, maka ada ruang kerajaan boleh betulkan semula. Seeluk-eluknya batal jer beb !. Serahlah kuasa itu balik kepada Polis dan JPJ. Tak cukup, tambah cepat. Jawatan sementara atau kontrak pun tak apa. ek..

Tak taulah... nak cakap macam mana nih. BN baru nak stabil ada-ada saja hal yang depa buat tak kena. Hangpa semua fikir macam mana ?. Tolong bagi tau gue yang tolol nih...kita bincang sesama tikus macam
mana nak letak rantai loceng kat keher kucing. hahahaha..

Terus terang gue tak sokong tindakan Mahfuz..zzz..zzz..dan Fuckatan beb, kebetulan saja sebagai rakyat marhaen sudah loya-dugal asyek dok kena saman ekor. Saman tu bole bayar beb tapi paling  benci saman yang tidak bertanggung jawab. Tak tau bila..tak tau siapa saman tiba-tiba dalam rekod saman berpuluh puluh. beb.  Timbul rasa ragu pula  eh ye ker aku bawa laju dua tahun sudah, tiga tahun sudah ?. begitu .. beb.
Jadi perlaksanaan undang-undang biar jelas dan tidak bole ada rakyat ragu beb ! bahaya masa depan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan