GEMPAR KHALID GAGAP MENGAMUK KDN TAK LULUS POLIS BANTUAN


Faekah SUA MB Selangor menyatakan kekesalannya terhadap sikap Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Hishammuddin Hussein yang didakwa mempolitikkan isu permohonan polis bantuan oleh kerajaan negeri. "Beliau katakan kerajaan negeri tidak pernah menolong membanteras jenayah tetapi dengan masa yang sama menolak pula tawaran kami untuk menyediakan pasukan polis bantuan yang telah dicadangkan sejak Julai 2010".

"nilah akibatnya apabila pemimpin-pemimpin mengutamakan kepentingan politik sebelum kepentingan rakyat. Amat menyedihkan apabila tawaran kami yang dibuat berkali-kali ditolak dengan alasan yang lemah dan jelas menunjukkan bahawa keputusan itu dibuat demi menjaga air muka pemimpin BN," katanya ek.

Woit !!! Faekah, lo tak reti ker, Perlembagaan negara telah menetapkan hanya satu pasukan Polis sahaja diberi kuasa menjaga keselamatan Negara ini. Satu saja lo tau tak?. Gitu juga angkatan tentera mana bole dua tiga. Tanggung jawab Polis dan tentera dibawah kerajaan pusat.

Kalu dibenarkan negeri atau mana pihak bole menubuhkan pasukan polis sendiri akhirnya besuk berperang sesama polis dan sesama tentera wei... Contohnya wahai faekah yang masuk angin, kalu polis negeri kata begini, polis pusat kata begitu akhirnya bertelagah. Mereka itu pasukan bersenjata wei..

Begitu juga kawasan tugas, ini kawasan polis negeri dan tang tu kawasan polis persekutuan lama-lama bertembak beb !. Polis PKR bertembak dengan Polis UMNO. DiPenang pula Polis DAP bertembak dengan polis UMNO. DiKedah dan Kelate polis Pas pula bertembak dengan polis UMNO. ek

Akhirnya, polis PKR supply senjata pada Anwar Ibrahim dan kuncu-kuncunya.Polis DAP bekal senjata pada ahli DAP. Polis Pas bekal senjata pada Mahfuz yang suka berperang itu dan UMNO memang dah ada gudang senjata diBukit Aman dan Mindef . Apa jadi?.

Polis dan tentera tidak dibenar berpolitik wei.. jangankan pegang jawatan, jadi ahli pun tak bole wei.. tak faham undang-undang langsung sama macam gagap awak tuh. Minta biar perkara logik dan tidak bertentangan dengan Perlembagaan.

Menteri KDN itu juga rujuk pada Perlembagaan wei Faekah. Bukan main politik. Lorang nih sebabkan negeri itu hancur kelebor, duit rakyat jadi duit parti. Duit kerajaan jadi duit sendiri. Itu baru perintah satu negeri kalau seluruh negeri lo orang perintah jadi ikan mabuk tuba. Tau tuba?. Racun cap tengkorak ..hahahaha ek..

Pesan dengan boss awak tu sesuatu perkara tu rujuk pada pegawai undang-undang, SUK dan Pegawai Kewangan kalu nak buat apa-apa. Khalid tuh jadikan Kerajaan Selangor itu syarikat sendirian berhad. Itu pun tak reti wei...Faekah. lo sendiri pun tak tau law macam mana nak nasihat boss bangang lo tuh..

Perrrrgih.......ek

Tiada ulasan:

Catat Ulasan