GUE PENING - ORANG LAIN MATI NIK AZIZ NGAKU DIA MATI !!!


Lo tengok, tengah tidur lena, tiba-tiba bangun berceramah.
Jadi dia pun tak tau dia sendiri cakap apa ek..

Itu hari gue ada baca surat khabar satu orang nama Nik Aziz Nik Mat
sama dua orang lain mati kemalangan jalan raya diPahang beb !!.
Satu blog sudah tulis ini cerita, buat link terus itu surat khabar. Lain orang pun ada 
tulis barang sama beb !!!.

Itu barang betul beb, Nik Aziz Aziz Nik Mat ninggal. Bukan Nik Aziz Menteri Besar
kelate beb. Tapi gua heran, apa pulak Nik Aziz Menteri Besar kata  blog fitnah.
Dalam pertemuan blogger tunggang langgang anjuran Pas Kelate
itu dia ada sebut lagi beb. ek, merepek abis orang tua ni beb. Dia kata blogger
jadi budak baru belajar basikal lak  ek. Doso..doso..doso.. 
Dia tuduh orang buat fitnah tu tak doso ?. Gua panas. beb  ek

Yang gue tahu, dialah  keling dapat basikal. Turun bukit naik bukit kayuh beb.
Dapat jadi Menteri Besar tak mau turun beb. Syok sangat pegang kuasa. 
Tak buat apa-apa pun, gue tengok dia selalu maki orang saja saja.  Ek...
sapa cakap gue fitnah ini barang ?. Gue tak fitnah kalau gue kata Nik Aziz 
sayang tinggalkan jawatannya itu dan tak buat apa untuk rakyat  ek.

Lo dengar apa Nik Aziz cakap itu malam beb ek..
"Sebelum ini saya tidak pernah tau dan 
tidak pernah mendengar mengenai blogger ini.
Selepas beberapa kes melibatkan saya
barulah saya tahu mengenai kewujudan penulis blog ini". Katanya lagi
"oleh sebab itu saya menganggap mereka seperti seorang guru,
wartawan dan penulis buku kerana setiap apa yang mereka tulis
mereka memberikan impak yang besar kepada pembaca,
walaupun isunya kecil". Itu dia cakap beb !!

Lo , Nik Aziz kalau mau blogger berenti tulis lo punya cerita duduk diam-diam
cakap jangan pakai lepas saja. Cakap baik-baik, Walau pun ada marah tapi
bila bercakap jangan nampak marah. Sabar..sabar...sabar.
Sabar itu sebahagian dari iman beb. Kalau sifat sabar tu hilang 
maknanya sebahagian dari iman telah hilang beb. Ek..

Apa jadi sebagai ulama' kalau sebahagian dari iman hilang beb. Iman tak penuh beb.
Panas baran pun bole jadi kurang iman beb.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan