CALON WANITA - DR MAHATHIR SURUH PAS SUNAT SEKALI LAGI



Di Air Kroh Melaka, Dr  Mahathir ada kata Pas tidak berpegang pada janji
untuk kepentingan politik. Dulu  Pas kata wanita tidak bole jadi calon pilihan 
raya tapi diTenang letak calon wanita. Dulu mereka kata tak bole kawan dengan
bukan Islam sekarang bole. ek. Jadi tak bole percaya kepada Pas katanya.

Gue masih ingat masa kecik-kecik orang tua-tua cakap ek... kalau cakap 
bohong, cakap selalu tak betul atau berbelit-belit  depa kata  " nanti menyorong 
lawi - kena sunat sekali lagi "  hahahaha.....

Depa kata lagi sama gue dengan kawan-kawan lain kalau cakap tak betul ber
pusing-pusing cakap   " kamu sunat tak putus habis ". Jadi gue tanya pada  
nenek gue, seorang imam masjid kampung mengaji pondok. Betul ke nek kalau 
orang cakap tak betul kena sunat sekali lagi ?. Nenek kata sunat sekali lagi
itu ada makna yang dalam.  ek..

 Apa maknanya nek? gue desak.  dia kata Orang Islam mesti bercakap benar. Jika 
banyak tipu muslihat itu kerja orang yahudi-nasrani. Maknanya bukan Islam 
yang sempuna. Jadi kena sempurnakan keislaman itu. Bila gue dewasa baru
gue faham apa orang tua itu cakap.ek

Jadi Pas kena sunat sekali lagi. Lawi tumbuh semula  hahahaha ek

Tiada ulasan:

Catat Ulasan